17 Şubat 2015 Salı

hamamcı dedi ki

Bugün akşam hamam’a gittim.
Hamamcı beni görünce çok sevindi bende şaşırdım niye diye, meğer sabahtan hamama giren 2. Kişiymişim.
Hamamda beni keselerken biraz dertleşelim dedim, bu olaylar hakkında ne düşünüyorsun dedim. 61 yaşında 40 senelik ilkokul mezunu hamamcının bana söylediklerini aktarıyorum:
“…hocam bizim işe haram karıştı, hiçbir şeye emek vermeden sahip olma çabalarımız bizi bu hale getirdi…Atatürk demiş 1965 kadar bize Avrupalı işçi gelmez ise biz onlara işçi göndereceğiz ve eğer öyle olursa vay halimize!...bilinçsizce taklitçiyiz özentiden öte değiliz, özene özene her şeyi avrupa’ya benzettik ama oradaki doğru ve bilgiyi almadık sadece görüntüyü aldık…hazır istiyoruz hazır, abicim hazır bizi bitirdi.”
Bende İsmail ustan sen kısaca şunu mu diyorsun:
“bizde aileler çocuklar hemen büyüsün istiyor, çocuklar hemen okul bitsin istiyor, gençler hemen aşk istiyor üniversite hemen bitsin istiyor, herkes hemen evi olsun işi olsun istiyor, işadamı hemen kazansın istiyor, herkes her şeyin hem olmasını istiyor ama bilmiyor hazır verildikçe beyin küçülür.”
İsmail ustan “ ha hocam ne güzel anlattın” dedi ve hamamdan ayrıldım.

anooshirvan miandji


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder