17 Şubat 2015 Salı

Doğan Cüceloğlu Üniversite Öğrencisi Özgecan Aslan hakkında Yazısı

Gelecekteki meslektaşım sevgili Özgecan öldürüldü. İçim acıyor. Toplumca hüznümüzü, öfkemizi, kırgınlığımızı ifade ediyoruz. Medyamız sahip çıktı, yanlış giden bir şeyler var konusunda birleştik.
Özgecan’ın ölümünün beyhude olmaması için taşıdığım kaygıları dile getirmek istiyorum:
1- Kadına şiddet konusuna böyle bir cinayetle tepki gösterip daha sonra yine ilgilenmeyen bir toplum olabileceğimiz kaygısını taşıyorum.
2- Sorunun insan insana yaşamayı öğrenme sorunu olduğunu yine anlamadan, polisiye tedbirler ve cezalarla değerlendirilip mış gibi çözümler aranıp konuşulacağından kaygılanıyorum.
3- Mış gibi yetişkinler ile, sorumluluk sahibi olgun yetişkinler (anne, baba, öğretmen, yönetici, hakim) arasındaki farkın göz ardı edilip, konuşulmayacağı kaygısını taşıyorum.
4- Korku kültürü ile beslenen bir aile, okul, şirket ve toplumsal yapıdan, saygı ve sevgi kültürü ile beslenen bir aile, okul, şirket ve toplumsal yapıya geçişin gündeme gelemeyeceğini anlıyorum. Konunun temelini bilimsel olarak araştırmadan ve anlamadan yasal düzenlemelere gitme gündeminin oluşmasından kaygılanıyorum.
5- Konu yine politikacıların çözebileceği bir konu imiş gibi bir durumda kalacak ve ne üniversiteler ne de sosyal araştırma enstitüleri kendilerini bu konularda sorumlu görmeyecekler kaygısını taşıyorum.
Bu kaygılarımı dile getirmeyi bir görev bildim.
Özgecan’ın şahsında tüm psikoloji öğrencilerinin toplumun geleceğine yapabilecekleri katkı potansiyelini görüyor, hepsini sevgi ve saygıyla selamlıyorum.

Doğan Cüceloğlu 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder